År 2016

publicerat i Allmänt;
Hej! Detta är mitt första blogginlägg! Kul att du tittade in! Hoppas du kommer följa min resa! Gilgrace heter jag är 31 år gammal, jobbar som sjuksköterska just nu i en dialysmottagning, är färdigutbildad sedan 2012. Har även äran och välsingelsen att vara mamma till två små, en son på 3 år och en dotter på snart 7 år, har varit gift med min käre man i snart 10 år, vi har även två katter TAZ och Rufus.                                                                                   Så vad ska bloggen handla om? Varför vill jag skriva blogg? Först och främst är att kunna utrycka mig och inte hänga ut mig själv eller familjen, bloggen kommer handla mycket om mina mål och drömmar, om mina utmaningar jag har och haft i livet. Varför skriver jag blogg? För detta kommer vara ett verktyg att bygga relationer, sedan att dokumentera min resa till mitt drömliv som jag vet att jag kommer ha snart! 2016 är min och familjens år!                      Vem är jag? Jo en glad positivt social tjej, har kämpat i flera år med min blyghet och självförtroende men framförallt min vikt, så började min resa. Jag har kämpat med min vikt i flera år, som värst var när jag nådde 3 siffrigt och vägde så i flera år, fast förra året fick jag nog, hade nått botten, då blev jag introducerad av en underbar hälsoprogram av min mans kusin som idag är min sponsor. Det var en 69 dagars program, jag hade börjat min viktresa i början på 2015 hade vunnit en tävling i mitt gym fyra timmar med PT och då började min resa, hälsoprogrammet räddade mitt liv för det stod mellan detta eller lägga mig under kniven, tacksam att jag ångrade mig. Idag är jag 24 kg lättare, ska fortsätta neråt tills jag når min målvikt, är mycket gladare, piggare och har mer energi. Min viktresa ändrade även mig mentalt, jag ville mer utav mitt liv, kunna njuta av mina barn mer, så jag frågade min kusins man om själva företaget och sedan i slutet på augusti är jag återförsäljare för Forever Living, jag var så klart lite skeptiskt i början men så tacksam att jag tog detta beslut, min personliga utveckling är enorm, vågar prata med folk och för möjligheten hjälpa andra uppnå hälsa och kunna nu följa min mans resa är bara wow. Detta år har jag bestämt mig jag kommer bli manager i maj. 

Kommentera inlägget här :