Allmänna tankar

publicerat i Allmänt;
Då är jag ingång! Thojooo! Det är så spännande! Har mycket tankar och funderingar, fast jag kan inte ta upp allt, vill hålla en röd tråd här :) Kommer då att tänka på min bloggnamn, jag hade svårt att tänka ut ett namn som skulle kännas rätt, började att fundera på mitt liv hur jag är som person och en av mina egenskaper, tror de flesta i min närhet skulle hålla med är att jag är envis som bara den! Jag ger inte upp! Det har varit på gott och ont! Fast det har gjort mer gott, för det har gjort mig tusen gånger starkare! 
 
Sedan jag var 15 år gammal så drabbades jag som många unga av depression, det är lite tufft att ta upp det men det är en av kärnorna till att jag är som jag är idag, att må dåligt under ung ålder är inget att hurra för, fy det var super jobbigt! Jag kämpade länge mot detta, gick på terapi, fick medicin. Detta kom och gick i samband med saker som hände i livet. Trodde först att jag skulle aldrig må bra igen, hade så fel! Det var tufft när vi flyttade tillbaka till Sverige, anpassa sig igen, ja ni kan tänka er!  Första dagen så var det en tjej som skulle visa mig runt vet ni vad som hände, jag stod där bland hennes vänner och jag började stor böla framför dem! Det ni! så var min första dag, även sista dagen. Det var till slut ett gott beslut, där insåg jag att börja på vårdgymnasiet, ändrade mitt liv! fick underbara vänner för livet! Bästa av allt fick bli klasskompis med min syster, vi kom närmare varandra, vi är bästa vänner.
 
Så samband med min bloggnamn? Ja namnet är helt rätt, för allt jag bestämmer mig för att göra så kör jag hela vägen. för annars hade jag gett upp för längesen! Det är så viktigt att inte ge upp. I många år har jag haft de dåliga samvetet att jag har jobbat istället för att vara hemma med mina barn, jag har många i min närhet som är hemmamammor, jag beundrar dem enormt! Fast det är mycket sällan jag har hört eloge åt mammorna som jobbar, nej vi ska dåligt samvete istället! Jag älskar mina barn, att även bygga verksamhet är för deras skull! Melinda och Jeremy ni är mitt varför!!! Nu kör vi!!
 
 

Kommentera inlägget här :